ellie!!

08 mars 2012

Förändringar

Nu är det snart helg igen, mycket skönt! Förra helgen var jag tvungen att jobba hela helgen, supertrist. Jag börjar verkligen vara extremt less på mitt jobb. Speciellt på de dåliga arbetstiderna, det finns inga bra pass nu längre. Antingen börjar man 7, och jag är ju sannerligen ingen morgonmänniska, eller så slutar man 19.30 eller 21.30, och så kul är det ju inte att jobba hela kvällarna. Och värst av allt är helgjobben, inte alls kul att jobba på helgen då andra är ledig. Speciellt inte nu när jag har nån jag mycket hellre skulle vilja umgås med. Sen är jag jäkligt less på att stå och vara hjärndöd hela dagarna. Mitt jobb är totalt ostimulerande, jag utmanas och utvecklas ingenting alls av att bara servera folk kaffe. Jag måste göra nåt nytt nu!
Men förutom på jobbfronten flyter det mesta på rätt bra. Om några dar flyttar jag. Och jag är lyckligare än på väldigt länge. Det är så underbart att ha nån att umgås och mysa och göra roliga saker med. Om en vecka ska jag till Sälen för första gången i mitt liv. Det är väldigt länge sen jag åkte skidor nu, så jag hoppas att jag inte är allt för ringrostig. Men med mina nya fina skidglasögon kommer jag glänsa i backen hur som helst.