ellie!!

20 april 2012

Åmål

Påsken firade jag i Åmål med Eric och hans familj. Mysigt. De har ett jättefint hus precis vid vattnet. Jag gillar stan, det verkar vara så mysigt, jag har alltid varit lite faschinerad av småstäder. Sen hade de trevliga påsktraditioner där nere också. Det är en stor påskparad i stan där barnen klär ut sig till vad de vill. Mycket underliga utklädnader... Hade nog mer förstått ifall alla var utklädda till påsksaker som kycklingar, ägg och påskkärringar. Och så ger man varandra påskbrev, man ritar en teckning (fyller i färg på en sån där färdig mall) och viker ihop, lägger godis i den och ger bort till grannar och vänner. Mycket trevligare än påskkärringstiggeriet i Stockholm. Mamma tyckte ju alltid att påskkärringgåendet var för mycket tiggeri, så hon tvingade mig och mina syskon att rita fina påskkort som vi gav bort och så var vi tvugna att sjunga en vårsång.. Det var kul att  få se var Eric kommer ifrån och träffa lite släkt på påsklunch och påskmiddag. Vi var även ute med deras båt en sväng. Det var extremt kallt, men fint, påminner mycket om skärgården faktiskt. Vi hade överlevnadsdräkter på oss och jag kände mig som en jättestor bebis i för stora kläder. Sen var vi inne i stan och kollade in Åmåls uteliv också. Och så badade vi sån där vedeldad badtunna.

Jag har haft en trevlig vecka nu också. I måndags var det Maries födelsedagsmiddag med bästa spångatjejerna. I tisdags var jag och hälsade Hampus välkommen hem från Australien och Nya Zeeland med familjemiddag. Skönt att ha lillen hemma i Sverige igen! :) Och i onsdags var det sushi, vin och klädbytardag hos Emma. Jag fick massa nya plagg, bland annat 3 shorts, det som jag alltid har så svårt att hitta i affären (som sitter bra). Och så var jag hos Eric igår. Vi gick en promenad som avslutades på Olearys med mat och hockeyfinal.... Själva hockeyn var ju inte så skoj, men mycket mysig kväll annars.

Jag har jobbat över några timmar varenda dag den här veckan. Sjukt stressigt på jobbet, massa kunder och beställningar... Och så har en tjej varit sjuk. Men nu har jag min helg. Jag är ledig idag och imorgon, två dag i rad är en stor lyx för mig! Jag har börjat ta över inköpen nu, det känns bra att vara lite ansvarig för nåt igen. Inte riktigt lika hjärndött. Förresten har jag börjat jogga. Jag känner mig mycket duktig.

I dag har jag hängt med Marie och Emilia i stan. Vi gick rätt långt, skulle hämta en grej, och sen lunchade vi. Sjukt kallt och allmänt vidrigt väder idag! Hoppas det här är sista gången för i vår med sånt skitväder. Vill inte se nån mer snö nu!! Ikväll blir det Mambo med Johanna :)