ellie!!

08 februari 2011

Korpohelg

Jag har försökt skriva i bloggen några dagar nu men inte känt nån inspiration. Blir typ 2 meningar, sen fastnar jag.. Det har inte hänt så mycket nytt senaste tiden, kan vara därför. Skola och jobb som vanligt.. Men på torsdag kväll åker jag till Finland över helgen. Mommo fyller 90 år nämligen. Ska bli skönt att komma bort från vardagen några dagar. Men vardagen börjar äntligen kännas lite bättre igen. Jag har hittat en tjej att göra seminarieuppgifterna med och det vi gjort i skolan hittills har varit lätt. Skönt det! För annars är jag inte säker på att jag hade fortsatt utbildningen. Måste ju skriva om de delarna i uppsatsen som vi fick kritik på. Vill göra klart den gamla uppsatsen så snabbt som möjligt så jag slipper tänka på den nåt mer sen. För om mindre än 2 månader är det dags att skriva ännu en c-uppsats. Undrar vad jag ska skriva den om...... tips nån?
Helgen började inte alls bra. Skulle ha en mysig sushikväll med Maddie men jag fick världens huvudvärk så var tvungen att ställa in. Ägnade fredagkvällen åt att ligga i sängen och lida. På lördagen skulle jag shoppat födelsedagspresenter till Antonia med mamma, fick ställa in det också. Men på kvällen proppade jag i mig alvedon och sjöng singstar och åt tacos. Det var en trevlig kväll :) Massa mys! Söndagen blev en mammadag. Vi gick långpromenad, lunchade och fikade på café och shoppade i Barkarby och Kista. Så helgen slutade bra trots allt.
Nu ska jag snart iväg till jobbet och hålla personalmöte.