ellie!!

12 juli 2011

Semestervecka

Jag har haft en veckas semester. Det var skönt att vara ledig, men lite tråkigt till och från också. Hade ju inga direkta planer för veckan, så det blev endel egentid, alltså umgås med mig själv. Jag hängde i Spånga nästan hela veckan. Låg och solade i trägården och åt smultron och körsbär. Det finns så mycket smultron i vår trädgård i Spånga. Galet mycket! Har aldrig sett ett bättre smultronställe faktiskt. Tur för mig att det var sol då jag var ledig för jag har kunnat sola en hel del. Jag börjar äntligen känna mig som mig själv igen, är ju inte van att vara blekfis på sommaren.
Men lite trevligt umgänge har jag också haft i veckan som var. Jag, Sofia och Johanna brunchade i en park i Sumpan med amerikanska pannkakor och allt. Så mysigt! Det blir lätt en tradition. Sen solade vi och badade också. Blev riktigt bad, alltså då man är i vattnet länge och simmar runt, inte bara doppar sig snabbt och springer upp igen. Sen har jag hängt med Marie, shoppat på rean och myst med lillmilisen. Johanna och jag dansade salsa på Grönan en kväll också! Det var roligt! Så länge sen vi dansade sist. Jag var rätt ringrostig men roligt hade jag i alla fall. Sen råkade det vara Sommarkrysset där på Grönan, så vi såg Jedwards uppträda också. Extremt energiska pojkar!



Hampus var i Uppsala över helgen så då var jag kattmatare under tiden. Hon var bra söt, kottisen, hon umgicks faktiskt endel med mig då jag var i Spånga. Satt och hängde i närheten av mig nästan hela tiden.

Lite så var min semestervecka. Nu ska jag jobba några dagar innan jag får lite ledigt igen. Då blir det Gotland och Finland :)