ellie!!

14 november 2012

Städkväll

Jag har diskat, bytt sängkläder, tvättat och städat ikväll. Eric är på fotbollsmatchen på den nya arenan. Känns som en helt okej arbetsfördelning..... not..! Men nu är jag klar. Unnar mig ett glas vin och lite choklad.

Det är lite knepigt ibland det där med arbetsfördelning. Det är svårt att få det helt rättvist. Och vem är det som ska bestämma hur man ska ha det? Jag stör mig på stök. Jag gillar inte att ha det rörigt omkring mig. Så när grejer ligger på fel ställe brukar jag plocka undan dem. Jag gillar väl inte direkt att vara den som alltid plockar. Men jag känner inte att jag kan tvinga Eric till att konstant städa bara för att jag stör mig på röran. Men jag klagar inte. Eric tvättar oftast (visserligen är det ca 75% hans tvätt och 25% min tvätt) och han lagar maten för det mesta också. Så det blir ju ungefär rättvist nånstans ändå. Jag älskar verkligen att komma hem från jobbet och så står Eric i köket och lagar middag åt oss. Det är så lyxigt och romantiskt! Min kille är underbar! :)