ellie!!

27 juli 2011

Gotland

Vi hade det jättebra på Gotland. Var både mysigt och roligt nästan hela tiden. Vi började resan med en dag i Visby. Det var meningen att vi skulle gå ut och parta på Sthlmsveckan.... men när vi fixat oss och satt och förfestade på hotellrummet började det åska och regna hur mycket som helst! Helt galet! Strömmen gick och vi satt där i mörkret. Men till slut gav regnet med sig och vi vågade oss ut på stan. Hela Gotland var strömlöst och alla ställen var stängda. Men till sist hittade vi ett ställe som hade öppet. En uteservering med ellampor, värmeljus och några som sjöng allsång. Där stannade vi och hittade lite roliga personer att hänga med :) Dagen efter åkte vi mot Sofis stuga i Fårösund. På vägen stannade vi till vid en strand och då vi skulle åka vidare ville inte bilen starta. Vi fick fråga några gubbar om hjälp med att putta igång bilen. Det började nästan kännas som att vi var otursförföljda...







Vi hade fått numret till en gotlänning som visste om en fest på lördagen. Det slutade med att vi blev bjuda till ett lokalt rockabillyställe med ett engelskt liveband som spelade. Roligt att få hänga lite med gotlänningar också.


En dag tog vi även en cykelutflykt till ett kalkbrott ca en mil bort. Efter bara 30 meter hoppade kedjan av på min cykel. Vi lyckades få dit den igen och cyklade vidare. Jag låg sist hela tiden och efter ett tag var jag sjukt trött och benen värkte och ena knät gjorde verkligen jätteont. På hemvägen bytte jag cykel med Sofia efter ca halva vägen och då märkte vi att min cykel var den absolut sämsta och mest svårtrampade...
Spisen la av en av dagarna då vi skulle laga middag också. Mycket kaos på kort tid.. Men mycket underbara minnen också. Det blev endel sol och bad också, men även mycket regn. Jag fick en väldigt minnesvärd kväll också ;)