ellie!!

13 december 2012

Lucia


Det har hänt en hel del på senaste tiden, både positivt och negativt. Vi har flyttat för några veckor sen. Själva flytten gick relativt smidigt. Mina småbrorsor (som inte är så små längre) hjälpte mig och Eric, så vi hade två bilar och två släp. Alla möbler och prylar blev flyttade till nya lägenheten på en dag. Dagen efter städade vi ur gamla lägenheten och packade upp i nya. Man var rätt matt efter flytthelgen. Mycket intensivt jobb på kort tid. Men redan efter helgen började nya lägenheten kännas som hemma. Jag trivs så otroligt bra! Och tur är ju det... för nu för tiden spenderar jag väldigt mycket tid hemma. Jag fick nämligen min provanställning avslutad. Så nu är jag arbetssökade igen. Första gången på extremt många år som jag är arbetslös. Det känns såklart inte så roligt... Om nån har nåt jobb till mig så är jag intresserad av nästan vad som helst! Jag har faktiskt redan varit på en intervju, det kändes väldigt lovande och jag ska få besked innan jul. Håll tummarna för mig!

Jag har däremot knappt hunnit sitta hemma och dega bort en hel dag än. Jag har träffa vänner och familjen. Shoppat och lunchat.. Hittills har jag haft det rätt trevligt måste jag säga. Hade jag bara haft en liten inkomst hade jag nog gärna varit hemma nån månad till. Jag köpte mig en gymkort idag, så nu ska jag börja träna också. I förra veckan besökte jag min guddotter, hennes mamma och minisyster, vi bakade pepparkakor. Och nu på lördag blir det mer julbak hos Sofia!










Det är redan Lucia idag! Den här hösten har gått så fort! Snart är det julafton och dan efter dess åker jag till min älskade i Åmål över mellandagarna. Jag har fortfarande några julklappar kvar att köpa.

1 Comments:

  • At 2012-12-16 22:18, Anonymous M said…

    Minisyster? Det var ett nytt ord... Är ju tradition med bak!

     

Skicka en kommentar

<< Home