ellie!!

18 september 2010

Anställningsintervjuer

Känner mig helt trött och matt i kroppen. Det har varit en mentalt stressig tid just nu. Chefsjobbet har satt igång och skolan har varit jobbig den också. Om ca en vecka är det dags för en hemtentavecka, och snart är restaurangen klar för nyöppning, så jag har inte tid att ta att satsa helt på skolan nu.
I onsdags höll jag anställningsintervjuer. Kändes otroligt bra att sitta på andra sidan bordet denna gång! Alla tjejerna var gulliga och trevliga och nästa vecka ska några av dem få provjobba. Så detta innebär att jag tagit mina första chefsbeslut nu. På kvällen hade jag tjejkväll med Anna, Emma, Sanna och Sofia. Vi drack vin och pratade skit på Fridays och Berns där vi även dansade lite. Annas bror dj:ade där den kvällen. Skoj att vara ute en lillördag :)

I torsdags träffade jag Emelie, så roligt att vi fortfarande har kontakt med tanke på att vi ses och hörs så pass sällan. Alltid lika trevligt att träffa henne. Synd att hon inte bor i Sthlm längre..
Och igår blev det Idol och snacks hemma hos Madde med hennes grannar, också mysigt.
Det viktigaste av allt just nu: imorgon är det val! Alla måste rösta! Jag förstår inte hur folk kan säga att politik är tråkigt och ointressant. Politiken är ju det som styr hela vår värld. Om man inte röstar har man ingen som helst rätt att sedan klaga över vad som händer i Sverige. Och i detta val är det viktigare än nånsin att rösta, så vi håller rasisterna borta. Det finns miljarder människor som skulle göra nästan vad som helst för att ha rösträtt i ett fritt och rättvist val. I Sverige har vi det, folk verkar inte inse hur stor gåva det är. Att ligga hemma på soffan imorgon är ett hån mot alla de människorna som bor i länder utan demokrati...

1 Comments:

  • At 2010-09-18 21:30, Anonymous m said…

    ojojoj, vad kommer detta ifrån? låter lite klyschigt med soffan... men håller med dig =P vet vart vi ska gå imorron och rösta. var inte så långt! men du har väl närmast ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home