ellie!!

19 december 2012

Utanför min dörr

Vi har ju nästan sjöutsikt från vår lägenhet. Om man står i soffan och tittar genom grannhusets fönster ser man faktiskt vattnet! Det du!

Och grannungarna har byggt en stor fin snögubbe. Nånstans gick det lite fel. Att flyga på en kvast passar ju bättre för en häxa än en snögubbe? Det ser lite lustigt ut, speciellt då man bara ser snögubben framifrån...
 
På tal om snögubbar... Det slutar ju aldrig snöa. Det har i princip snöat konstant sen jag flyttade in i nya lägenheten. Självklart ska det snöa extremt mycket när jag för första gången flyttat till en lägenhet där man själv ansvarar för skottningen.

Igår var jag på en anställningsintervju och idag ska jag på intervju nr 2 på ett annat ställe. Känner mig ganska hoppfull om att jag kommer ha ett jobb att gå till ganska snart. Om det blir en lite längre paus innan jag får ett jobb blir det troligtvis en semesterresa med darling. Det vore ju inte direkt fel!