ellie!!

21 oktober 2010

Grattis farmor!

Idag fyller min farmor Alice 96 år! Jag kommer inte hinna dit och fira henne idag för jag har både skola och jobb (som igår och i förrgår), men jag och mamma var där förra helgen med choklad, blommor och prinsesstårta och firade i förskott. Imorgon fyller lilla Alexandra 11 år. Det ska firas på lördag, måste köpa nån present.. men vet inte när jag ska hinna det. Vet inte ens vad jag ska köpa. Nån som har nåt bra förslag?
Jag längtar tills nästa vecka, den blir nog lite lugnare. Igår var jag på jobbet, sen åkte jag till skolan för en föreläsning och sen tillbaka till jobbet igen. Men andra svängen på jobbet var skoj, vi hade två kaffeexperter där som utbildade oss i att göra latte och cappuccino. Lite komiskt att utbildningen var först nu med tanke på att jag jobbat där sen valborg. Men det var riktigt roligt. Med lite hjälp lyckades jag göra ett hjärta i cappuccinon! :)