ellie!!

07 april 2011

Uppsatsmöte

Jag missade nästan mitt handledarmöte imorse pga att jag var lite försenad. Det går nämligen inte att ta sig in till lärarrummen utan deras kort och koder.. Stod vid en dörr och väntade ett tag, gick till en annan, väntade en stund till. Frågade en kille i expeditionen om hjälp, han försökte ringa på henne, hon svarade inte. Men då det bara var en kvart kvar på mötet hittade jag henne äntligen! Tur det, var nära att ge upp och åka hem då. Men mötet var väldigt givande. Hon hade lite idéer som gör att jag kan skriva mer om det jag egentligen vill skriva om istället för att bara titta på statistik och tråkiga siffror. Blir intervjuer istället. Slipper att bara ägna mig åt ekonomisk utveckling (ekonomi=rätt tråkigt) Tror hela uppsatsen kommer bli betydligt lättare att skriva nu också. Det enda problemet som återstår är egentligen att hitta personer att intervjua. Ska vara personer som kan svara på hur mobiltelefonen påverkat deras liv, alltså någon som bott i ett u-land både för och under tiden och efter att mobiltelefonin kom dit. Nån som känner nån?
Snorandet börjat gå över, det var en kort förkylning, skönt. Idag har jag hunnit tvätta och snart ska jag åka till mamma och hälsa på. Snart är det helg och då fyller Marie år!! Weeeii!! Vi ska parta som då vi var 18.. typ.. ;) Kommer bli grymt!